Having the right knowledge and understanding about breastfeeding and newborn care helps you to prepare mentally and emotionally for parenthood journey. We collaborate with lactation counselor and Midwife in this two days class. You can start taking this class start from 6th months of pregnancy. Breastfeeding your baby should be a joyful experience!

What you will learn:

  • The importance of breastmilk and breastfeeding

  • The three keys of happy breastfeeding

  • Basic physiology of lactation

  • Positions and latching

  • Common problems in breastfeeding and how to prevent it

  • Pumping and storing breastmilk

  • Postpartum recovery

  • Bengkung wrapping techniques

  • Newborn care basics

  • Bathing and massaging baby

  • Burping and carrying positions for baby

  • Tips for soothing crying baby

BREASTFEEDING & NEWBORN CARE (10 Hours)

WHAT THEY SAY

Kelas yang perlu BANGET diikuti setiap ibu hamil (dan suaminya): Breastfeeding dan Newborn Care nya @nujuhbulanstudio.
 

Di tengah2x maraknya menyiapkan persalinan yg nyaman, kadang lupa dgn perjalanan yg akan dijalani setelahnya, menyusui dan mengurus bayi. Aku ikut kelas ini setelah kehamilan melewati usia 30 minggu (lupa waktu 32w kalo ga salah) supaya nggak lupa sama ilmunya tapi bookingnya udah sebelum itu. Perjalanan menyusui ku dan ngurus bayi sendiri tanpa ada yg bantuin dari Khal baru lahir SANGAT terbantu dgn ilmu yg aku dapat di Nujuhbulan. Sebelum ini aku juga dpt ilmu sedikit ttg menyusui saat Festivalahir (dari @nujuhbulanstudio juga) & kelas Hypnobirthingnya @provclinic .
Semakin kesini jadi banyak dengar ibu2x yg kebingungan dan kesulitan menyusui, aku menyarankan bgt yg lg hamil kalau ada kesempatan utk ikut.

 

Aku bersyukur bgt ikut kelas ini, karena perjalanannya panjang, butuh tekad, niat dan usaha. Bener2x bermanfaat bgt, jadi ketika “orang dulu” bilang ini itu, atau dibilangin orang “katanya” ini itu, dibilangin berbagai mitos, kita udah punya dasar ilmu dan pendirian sendiri jadi nggak mudah goyah, cenderung nggak panikan juga.

The last 2 days, me and @diontengker attended Breastfeeding and Newborn Care workshop by @nujuhbulanstudio.

We had fun and learned a lot about breastfeeding and postpartum care, discussing myths and why they didn't work or possibly harming your baby.
All explained with the "why", which is very important to us..Knowing what is right, the reason why it is right, finding the way that works for us both, and supporting each other are all the ammunition that we need to embrace this soon to be our life called parenthood.


Jadi kalau ditanya kenapa anaknya ngga dibedong kenceng2, ga ditempelin koin udelnya, kenapa milih rooming in pas ngelahirin, bisa jelasin alasannya dengan percaya diri tanpa takut di-judge 😂

.

.

.

#dionayu #dionayubabol#nujuhbulanstudio #breastfeedingclass#postpartumcare #workshop

—   @radenayu, 4 Agustus 2017